$$

Wednesday, May 12, 2010

no money no talk

Money is scrap paper with a number written on it.
It doesn’t make you immune to your human responsibilities.(James Patterson)

if money just a paper, but then why people fighting for it?
then, why money control the power?
who have more money she/he is the powered among the community
yes money, you can control everything except Love
because love stronger than money
LOVE VS MONEY=LOVE
yeah, love win!!!
but then, if only love in the love
no money in it, no talk la
takkan cinta berjaya kalau tiada duit
apa dengan cinta boleh bagi anak makan ka tanpa duit? (situasi suami isteri)
SITUASI 1: SAYA NAK KAWIN TAPI TIADA DUIT*hey situasi saja ni, tiada kaitan dengan yang hidup ataupun yg tlh....*

lecture saya pernah cakap
"kenapa kamu orang tidak pergi melancong?"
"kami tiada duit"
"betul juga, kalau macam saya, ada duit tapi tiada masa mahu melancong
sekarang kamu ada masa, tapi tiada duit, nanti sudah keja ada duit tapi tiada masa"
kan...kan...betulkan?
TIME VS MONEY=MONEY
duitla menang!!!
SITUASI 2: SAYA MAU MELANCONG TAPI TIADA DUIT.

sebab itu wujudnya lagu "i want no money, no money, but you" 3x (ulang nyanyian 3 kali)
ini lagu tidak relevan
hahaha....ini hanyalah filosopi rekaan semata-mata
bila tiada keja hendak di buat
mula lah mengarang apa sahaja untuk entri ini
saya bercakap dengan sapa
bercakap dengan skrin laptop saya
ok la...sampai di sini saja.
cekikdaud.

No comments:

Post a Comment