$$

Friday, October 15, 2010

saya yang menurut perintah!

ketika mata x hengin nak tido
baik saya menulis secebis perjalanan hidup yang saya lalui baru-baru ini
setelah diserapkan tetap bekerja sebagai Pegawai pendidikan siswazah Mara di MRSM betong ataupun cikgu di Maktab rendah sains mara
ada beberapa perkara yang perlu dilakukan
antaranya:

i)membuat medical check up di klinik
sangat letih owkay, habis jer mengajar terus pergi klinik dan medical check up
dah la menunggau keputusan selama tiga jam di klinik
check x-ray, urine test, mata, semua lah-alah macam mula2 kita nak masuk U dulu tu ha..syukurlah semua negative-maknanya semua sihat la dan layak dilantik bekerja
lepas tu

ii)kena buat surat sumpah di pejabat daerah berdekatan
syukur baru tadi dah bersumpah di mahkamah betong
pegawai tadbir tu macam tak percaya aje aku ni 23 taun. mentang2 lah aku kecik..maybe dia tak percaya kot aku ni cikgu

conversation:
Pegawai tadbir: 23 years old isn't it?
me: yup..
Pt: u look so young, anyway congratulations and selamat bertugas.
me: tq

dalam masa tu sempat lagi aku nengok nama2 pegawai tadbir yang ada
ada la terjumpa satu nama yang pelik

Friday anak Belik
Pegawai Tadbir

peh, pelik giler nama dia...dah la friday (jumaat) belik (dalam bahasa iban belik tu sama maksud dengan bodoh)
pelik tak nama dia
dalam hati sempat aku ketawa..heehehehee
tapi dia berpangkat pegawai tadbir tau,...ha ..jangan main2
aku rasa adik2 dia mesti monday, tuesday..and so on..wakaka...just kidding :)

then
iii) kena istiharkan harta
ceh, macam la aku ada sangat harta ni...

iv) banyak lagi lah borang2 kena isi
dan sebagainya

berita baik tadi dengar bajet 2011..dapat juga bonus rm500...ok la
dan pembentangan tentang beli rumah..i like
taun depan ni nak beli rumah la
tak pun proton inspira...wah...

ok la cekikdaud..esok ada sekolah ganti
till next time-dada

4 comments:

  1. wow congrats...hehe rmai yg x percaya kn kte ni dh bekerja..sbb bdn kecik dan muka nmpk muda.hehe..

    ReplyDelete
  2. ya betul tu,tp ini membuktikan kebolehpasaran graduates from UKM untuk di lantik bekerja.

    ReplyDelete
  3. congrats gloria~ smoga mjd pendidik y berjaya. :)

    ReplyDelete