$$

Sunday, October 11, 2009

makanan & minuman


saya ni mungkin pelik sikit makanan yang saya suka n minuman yg saya x suka.
haa...sesiapa yg pernah serumate dgn sy th lah dia bhw saya ni suka ikan bilis.
sebenarnya ada kisah di sebalik ikan bilis ini. Mak saya cerita masa kecil dulu saya suka mencuri makan ikan bilis sembunyi2. tiba2 pada suatu hari saya kantoi....
dalam usaha mendapatkan ikan bilis yg di simpan oleh mak saya dalam almari, masa t2 sy pendek lagi jadi saya guna kerusi untuk panjat almari tersebut. mak, ayah, kakak2 sy, aunty saya, sdg berborak di ruang tamu....tiba2...*pang*...haaaa bunyi dari dapur!...smua org apa lagi terkejut beruk la..

hahahaha.....sy di himpap almari tersebut...nsb baik sy di dalm ruangan almari tersebut yg cun2 dgn bdn sy yg kecil...byangkan..jhat kan saya.
Mak saya yg terkejut sambil risau berbaur marah lalu mahu memarahi sya. ttp ada juruselamat iaitu aunty saya yg berkata "janganlah marah dia, nanti dia dh besar lebih dari ikan bilis t2 yg dia dapat". Mak sya bukan marah sgt jg...mgkin dia terlalu risau. Masa t2 mak kata saya x menangis cuma bersembunyi di belakang kakak saya. saya tahu kakak sy pelindung yg terhebat, tambhan lagi sya ank yg last pd ms t2 sblm adik sys lahir .haha...smpai skrg la t2.

sampai mcm t2 skali cerita ikan bilis saya. hebat kan.



sekarang minuman pula. minuman yg paling saya x suka? nak tahu apa? S.O.Y.A
Pelik kan. org kata soya bgs utk kulit. tp sy mmg x suka, kalau saya minum pun mesti akan di muntahkan balik.knp?. jgn tnya sya knp.* secret.yg ptg saya saja tahu. tp utk pengetahuan anda, soya merupakan minuman kegemaran bf saya. km berdua mmg pelik. apa yg sy suka pasti dia x suka, dan apa yg sy suka dia pasti x suka.
mcm lah lagu juliana banos
ku ke kiri
kau ke belakang
ku ke depan
kau ke belakang
langit dan bumi tapi SERASI.

No comments:

Post a Comment